Bir Efsane Doğuyor : SPICA

10 Mayıs 2014 Cumartesi




Seviyorum, seviyor musun? Ağlıyorum, gülüyor musun? Sevdikçe itiyor musun? Peki öyle olsun...

Çok dramatik girmek istedim bu yazıya. Spica'yı sevsinler istiyorum, çok mu ey, blogger halkı? 
Evet efenim, belirttiğim gibi Spica'yı sevin istiyorum çünkü bu kadar iyi bir grubun bu kadar az tanınıyor, seviliyor olması bana koyuyor be arkadaş. Valla bak! Geçen yazı için resim arıyorum, ''Neden yok ha, neden? Dilek, söyle bana neden Spica'nın diğer gruplar kadar resmi yok?'' diye adeta bir Küçük Emrah olmuştum. Cümlelerimi bu kadar uzun tutarsam bir Servet-i Fünun yazarı da olabileceğimin farkındalığıyla. 
Bir de didim ki ''Bir Efsane Doğuyor''. Evet doğuyor ama bin bir güçlükle doğuyor efenim. Niye mi? Çünkünüm bu gızları bir avuç insandan başkası dinlemiyor. (Benim de Kore'ye gidip katliam yapasım geliyor.) E hal böyle olunca onlara ''Efsane olcaksınız kızım siz!'' diyeni bulmak çok zor. İşte ben iki kişi buldum. Weekly Idol'daki amcalar! ''Seviyorum seni! Ekmeği tuza banıp, banıp yer gibi. Geceleyin ateşler içinde uyanarak, ağzımı dayayıp musluğa su içer gibi.'' (Onur Akın'ı saygıyla andıktan sonra normale dönüyoruz efem.)

Spica 2012 yılında B2M Entertainment'a bağlı olarak çıkış yaptılar. Tam anlamıyla toplama bir grup. Grubun iki üyesi T-Ara'dan ve 2NE1'dan alınmalar. Bu iki üye Jiwon (T-Ara) ve Bo Hyung (2NE1). Bir üye (BoA) KARA, Rainbow ve Infinite'in vokal koçuymuş. Bir üye Superstar K isimli bir televizyon programının ilk sezon yarışmacısı (Narae) ve bir diğer üye (Juhyun) ise tam olarak 12 yıl boyunca eğitim almış. Bütün üyeleri bir araya getiren kişi ise Kore'nin ablası Lee Hyori. Lee Hyori, o zamandan bu zamana hep kızların yanında yer almış, onlara yol göstermiş çok saygıdeğer bir ablamız olmaktadır. 
Grubun ilk çıkış parçası dijital olarak yayınlanan Potently:



Spica - Potently (Dailymotion)

İlk resmi çıkışlarını ise ''Russian Roulette'' ile yapmışlar. 
Benden bir not:Evet Russian Roulette müthüş bir şarkı fakat Potently, Russian Roulette'i evire çevire döver, ezer geçer. Neden resmi çıkış Russian Roulette ile yapılmış bir türlü çözemedim.



Spica - Russian Roulette (Dailymotion)

Russian Roulette'den hemen sonra ''Painkiller'' yayınlanmış. Ve grup kısa bir ara vermiş. Eylül 2012'de ise ''I'll be there'' ile geri dönüş yapılmış. ''I'll be there''den hemen sonra Kasım 2012'de ise ''Lonely'' yayınlanmış. 
Spica - Painkiller 
Spica - Painkiller (Dailymotion)
Spica - I'll be there
Spica - I'll be there (Dailymotion)
Spica - Lonely
Spica - Lonely (Dailymotion)

27 Ağustos 2013'te ise gızlar ''Tonight'' ile geri dönüş yapmışlardır.



Spica - Tonight (Dailymotion)


Klip için alanında bir ilk desek, kesinlikle yanlış olmaz. Birçok K-pop klibinde grupları bir yere tıkar ve ''hadi söyleyin, dans edin'' derlerdi. Fakat Spica'nın ''Tonight'' klibinde ''çıkın,  çayır çimen dolanın. depişin'' demişler. Kızlar klipte tam anlamıyla birer hippiye dönüşmüşler. Kıyafetleri, aksesuarları, çadırın içinde ot çekmeleri falan bunlar hep Tumblr işi fakat biz yine de hippi diyelim. Şarkının sözleri müthüş bir şey zaten. ''Bir kez daha çak bir beşlik, ölmeyeceğiz. Koltukta oturup, oyuncak bebek gibi ağlamayacağız. Hep birlikte. Kendine gel, ayağa kalk, utanma.'' ve ''Yarın sabah da güneş bizim için doğacak.'' şarkının en iyi bölümleri, bence. Lee Hyori ablamıza da buradan goccaman alkışlar gönderiyoruz. Saygılar abla! Efenim, şarkı güzel, klip güzel. Bize de ''Helal ossun koçlarıma!'' demek düşer.

Son olaraksa 26 Ocak 2014'te çıkan ''You Don't Love Me'' klibi var efenim. Bir adet ''Ga'yrimeşru blog''ta okuduğum bir şey aklımda kaldı ve sizlerle paylaşmak istiyorum: Spica - You Don't Love Me or KIÇ'' demiş sevgili arkadaşımız. Neden böyle dediğini merak ediyorsanız da klibi izlemek şart diyorum, genşler.



Şarkının girişinde ''Sen beni sevmiyorsun!'' diye böğüren ablamız (Sanırsam Bo Hyung) çok  güzel böğürmüş şimdi. Olur da ilerde bir gün Spica'yı görürsem o ablayı bulup ''Bir kere bağırsana bana'' diyeceğim kararlıyım. Klipte en çok dikkat çeken şey ise kızların popoları. O taktıkları şey nedir bilmiyorum ama dikkati çeksin diye taktıkları çok bariz ve amacına da ulaşmış. Tebrikler ablalarım! 

İlk çıkış yapıldıktan dört ay sonra B2M, Spica'nın hayran grubunun adını ''Mercury'' olarak açıklamış. Tabii kendisine Mercury diyen birini bulmak çok zor. Bulsam öyle birini bağrıma basacağım; ''Karddeşiiiiimmmm'' diyerek ama olmayınca olmuyor. 

Bahsetmek istediğim bir diğer konu şu ''sexy concept'' olayı. Dilekcikim ve ben bu konudan çok fazla yakınıyoruz. Ki aynı konuyu Dilek'in ''Girl's Day'' yazısında okumanız da çok büyük bir ihtimal. Şimdi efenim, nedir bu ''sexy concept''? Aslında gayet açık bir anlama sahip: Kızları -Kore aksanıyla- şekşi şekşi giydirip milletin, özellikle yaşını başını almış abaza amcaların, önüne salıyorlar. Günümüzde seksi konsepte sahip olmayan bir kız grubu bulmak çok zor. Fakat insanların gözüne bata bata bir - iki grup batıyor. Spica ve Girl's Day gibi. Sanki seksi konsepte sahip bir bu gruplar varmış gibi davranıp çok fena cephe alıyorlar bu gruplara. Kendi adıma konuşmak gerekirse ''şekşi concept''e karşı değilim. Sonuçta popüler kültürde, özellikle pop piyasasında, yer edinebilmek için kulağa hitap edildiği kadar göze de hitap etmeliler. Özellikle de Kore gibi her Allah'ın kulunun estetikli olduğu bir ülkede. Ama bu seksi konsept olayını abartan bazı şirketler var. Örnek olarak: Chocolat grubu. Grubun üç üyesi (Tia, Melanie, Lori) henüz 17 yaşında olmalarına rağmen kızlara yaptırılan danslar, en az, 23-24 yaşında birilerinin yapacağı danslar. Bu durumlarda tepki gösterilecekse sonuna kadar varım ben de. Ya da kadınları sadece bir cinsel obje gibi kullanırlarsa. Tepki gösterilmesi gayet normal böyle durumlarda. Gösterilmezse sorun çıkar zaten. Ama nedense hepsi yaşını başını almış, gayet güzel fiziği olan ve sınırları bilen  kişilere tepki gösteriliyor. Kusura bakılmasın da, tamam bir grubu sevmeyebilirsiniz ama o grubu neden sevmediğiniz sorulduğunda ''seksi konsept''i neden olarak öne süremezsiniz. İleride bir gün neye karşı, kime karşı cephe alınacağının farkına varılacağı ümidi taşıyarak bu konuyu kapatıyorum, efenim. (Ayh içimi döktüm, rahatladım valla.)

Spica - Weekly Idol (Türkçe/Part1)
Spica - Weekly Idol (Türkçe/Part2)


KIM BOA 



BoA ablamız 14 Ocak 1987 doğumlu ve Spica'nın lideri pozisyonunda. Spica'ya katılmadan önceyse yazının girişinde de belirttiğim gibi KARA, Rainbow ve Infinite'in vokal koçluğunu yapmış, amatör bir şarkıcıymış. 2010 yılında B2M Entertainment'ta eğitimine başlamış ve 2011 yılında Spica'ya katılacağı kesinleşmiş. 2008 yılında Mario isimli bir amcayla düet yapmış; 2013 yılında ''That Winter, The Wind Blows'' dizisi için bir ost seslendirmiş, yine aynı yıl ''Love For Ten, Generation of Youth'' dizisi için bir ost daha seslendirmiş. 2014 yılında ise yine Mario amcayla ''Damage'' adlı şarkıda düet yapmıştır. Eric Nam ve Led Apple gibi sanatçılarla da çok iyi düetlere imza atmış birisi. Hafif çatallanmış sesine öldüğüm, lilliiililililililiilillili.




Ben senin sesine gurban oluram gııızzz, asdfg.




Efenim gördüğünüz gibi BoA son derece dadlış, sevimli mi sevimli bir ablamız. Ayrıca ''sarı saçın en çok yakıştığı Koreli ünlüler'' listesinin de ilk onunda mutlaka kendisine yer bulacaktır. Fakat anlamadığım bir nedenden ötürü bir ara saçlarını kızıla sonra da maviye boyatmış. Yapma guzum, etme bir tanesi. Bir daha o renkleri denememesi gerektiğinin bilincinde olduğuna eminim ama ben.

Evet gençler fotoğraftaki kişi BoA.




YANG JIWON


Yang Jiwon, 5 Nisan 1988 doğumlu. Grubun tiz ses kontenjanını tek başına sahiplenmiş, ''Başkasını alırsanız yolarım hepicinizi!'' demiş. Üstteki fotoğrafta pek belli değil ama kendisinin, böyle nasıl desem, apayrı bir sevimliliği, güzelliği, çekiciliği var. Masum deseniz değil, seksi desek hiç değil. Bambaşka bir şey bu kız. Yüzündeki o güzelliğin aynısı sesinde de var. 
Efenim, bizim Jiwon 2007 yılında Five Girls isimli, parasal problemler yüzünden hiç çıkış yapamamış bir grubun üyesi olarak seçilmiş. Meraklısına not: Five Girls'ün diğer üyeleri; UEE, G.Na, Yubin, Hyosung imişler. Five Girls'ü parasal problemleri yüzünden çıkartamayan şirket bir süre sonra iflas eder ve Jiwon, Core Contents Media isimli bir şirkete geçer. CCM'de T-Ara grubuna seçilir ve o grupla çıkış yapar. Ancak çıkış yaptıktan iki ay sonra gruptan ayrılır ve 2010 yılında B2M Şirketi'ne geçer. 2011'de ise Spica üyesi olacağı kesinleşir ve 2012'de Spica'yla çıkış yapar. (Ablam sen n'ördün böyle? Yazana kadar anam ağladı. İnsan altı ayda bir şirket değiştirir mi? A-aa!)
Oyunculuk da yapıyor bizim kuzu. 2008 yılında ''Death Bell'' ve ''More Than Blue'' isimlerinde iki filmde oynamış. 2011'de ''What's up'' isimli dizide rol almış. İki reklam filminde ve birçok şarkıcının klibinde oynamış. Anlayacağınız el atmadığı iş kalmamış.

Jiwon - You & I (cover)







                 Tipini ısırırım senin ^^

Hemen alttaki iki fotoğraf Jiwon'un  apayrı güzelliğine örnektir, kuzucuklar.

























PARK NARAE




Park Narae, 23 Şubat 1988 doğumlu. Grupta ses aralığı en geniş olan kişi de Narae oluyor gençler. Kızın sesi bir dinliyorsun Christina Aguilera bir dinliyorsun Jiwon (başka örnek bulamadım şu an çaktırmayın, asdf). 
2009 yılında Superstar K isimli bir yetenek yarışmasında sekizinci olmuş ve programın yapımcıları (falan mıdır artık her ne halts) tarafından ilk ona giren kişilere bir şarkı söyletilmiş. Narae'de ''I Love You'' isimli bu şarkıda yer alıyor. 2010 yılında B2M Entertainment şirketinde eğitime başlıyor ve onun Spica üyesi olacağı da 2011 yılında kesinleşiyor. 
Narae de yememiş içmemiş milletle düet yapmış efenim. Bkz:

Mando,Chigi ft. Narae - He says, she says
Timber ft. Narae - There is no love
LOCO ft. Narae - Take care
Narae ft. Seo In Gook - Lucky

Vee tek başına söylediği şarkılar:

Park Narae - U just
Park Narae - Late Regret / Şahsen ben Narae'nin hep böyle şarkılar söylemesi gerektiğini düşünüyorum. Sesindeki o tını şarkıyla müthüş uymuş. Afferin gızıma!











Dipnot: Narae yarışma çıkışlı olduğu için bireysel olarak söylediği daha fazla şarkı var fakat kaliteleri çok düşük olduğu için buraya almak istemedim.









Atarlı grubun giderli Narae'si!


Yine ben yine bir saç eleştirisi: Narae'm, kuzum, kuşum, bebişim, bir tanem. N'olur bir daha saçını sarıya boyatma aşkısı. Gurban olam.


PARK JUHYUN


Park Juhyun, 29 Kasım 1986 doğumlu, grubun en büyüğü ve rapçisi. Juhyun 2000 yılında eğitimine başlamış ve on yıl içinde beş adet şirket değiştirdikten sonra 2010 yılında B2M Entertainment'a gelmiş. 2011 yılında Spica'ya katılacağı kesinleşmiş. 
Kendisi Weekly Idol'da deli bir kadını ya da kötü kalpli anneyi canlandırmak istediğini söylüyordu. Geçenlerde de ''Love And War 2'' adlı yeni bir diziye başladı. Diziyi izlemediğim  için canlandırdığı karakteri bilmiyorum ama oyunculuğu şimdiden övülmeye başlanmış. Helal ablama!
Bir de nasıl ki BoA için ''sarı saçın en çok yakıştığı kadınlar listesi''nde ilk ona girer dediysem, Juhyun için de ''kısa saçın en çok yakıştığı kadınlar listesi''nde ilk ona girer diyorum. İddialıyım! Asdfg.



















Efenim bir de fark eden oldu mu bilmiyorum da, Juhyun eşek gözlerine sahip. Bir göz var maşallah!









KIM BOHYUNG





Kim Bohyung; 31 Mart 1989 doğumlu, grubun maknaesi, ana vokali ve dinozor yüzlü güzeli. Efenim Bohyung, 19 yaşındayken ''Chin Chin Singing Festival'' diye bir yarışmada ''Such A Thing'' adında bir şarkıyı söylemiş. Sonracığıma insanlar şaşıp kalmış ''Bu ses bu kızdan mı çıkıyor?'' diyerekten. Ve Bohyung yarışmada birinci olmuş. 
2007 yılında JYP Entertainment'a katılmış ama kişisel koşullar nedeniyle şirketi terk etmiş. 
2008 yılında YG Entertainment'a katılmış ve 2NE1'ın beşinci üyesi olarak tanıtılmış. Fakat Mayıs 2009'da 2NE1 ile müzik tarzlarının uyuşmadığını anlamış. Bohyung YG'den ayrılmadan önce, YG Entertainment'ın CEO'su (Yang Hyun Suk) B2M'e bir mektup yazarak Bohyung'u tanıtmış. -Adamsın Yang Hyun Suk!-
2010'da B2M'e katılmış ve 2011'de Spica'ya katılacağı kesinleşmiş.

Bohyung- I Have Nothing (cover)
Bohyung - Let It Go (cover)
Bohyung - DASH
Bohyung- Crazy Girls
Bohyung / YG Ladies

Efenim aşağıdaki de Bohyung'un sesine tapılası performansı: ''Who You Are'' kavırı:





E ben öleyim o zaman...







SPICA'DAN İNCİLER










































Hyori ve kızların ilişkisini çok sevdiğimden bahsetmiş miydim? ^^

Şimdi de kızlardan kocaaaa bir kapak geliyor. AR YU REDİİİİİİİ??




Şarkının başında gızlarımız aynen şöyle diyor canlar: ''Bütün 94 doğumluların ortasında, uzun zamandır şarkı söylüyoruz. Genç veya şirin olmasakta kendi cazibemiz var.'' Ben de diyorum ki, ''YÜRÜYÜN BE KİM TUTAR SİZİ!''.

Bir yazının daha sonuna geldik kuzucuklarım. Umarım beğenmişsinizdir. Yine unuttuğum bir şey varsa kusuruma bakmazsınız artık, asfg. Esen kalın efenim.






-Ezgi

16 yorum:

  1. Hayırlı ossun kanki, yazıyı yayınlamışsın. ^^ Çakzel çakzellll. Süper olmuş yazı. (Evet, ben senin gibi "Iııı... Güzel olmuş kanka." deyip geçmiyorum. Hayır, bu bir gönderme değil, ne alakası var? -_-) Vikipedi titizliğiyle anlatmışsın resmen. Emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol kamki. Teveccüğün. (Senin gönderme yapmıyışını sevsinler. Sanki benim dediğimden farklı bir şey didin. Allah allah -.-)

      Sil
    2. Yazı harika tebrik ederim :) öncelikle grubu çok sevdim hepsşi birbirinden tatlı :) park juhyuna uzun saç daha çok yakışır bnce.Jiwon acayip tatlı ya yerim bn onu <3 en beğendiğim şarkıları tonight oldu en iisi o bnce ayrıca en güzel klip rengarenk :) painkiller bncede daha iiymiş.Yazı için teşekkürler :)

      Sil
    3. Tişikkir edirim Özü'cüm. Zaten sen de olmasan Dilek'le halimiz harap. Asdfg.
      İvet, ivet, ivet. Hepiciği birbirinden dadlış ablalarımın. Spica'yı sevelim. Onlara sahip çıkalım, Özü!
      Juhyun'u kısa saçlı görmeye alıştığımdan uzun saçlıyken bir garip geliyor bana.
      JIWON BURAYA YUMRUK HAVAYA!!!
      Tonight galp biz zaten.

      Sil
    4. Aynen.Bence yazınızın güzel olması samimiyetinizden :) ileride puCCa kadar ünlü olursanız beni unutmak yok ama :D bu arada dailymation videolar için teşekkürler :) offical sayfaları varmı?

      Sil
    5. İlk göz ağrımızsın Özü. Unutur muyuk hiç.
      Bir şey değilll. Bulabildiklerimi koymaya çalıştım işte, öyle yani. (Cümleyi bağlayamayan Ezgi'nin dramına şahit oldunuz)
      Resmi bir facebook hesapları yok. Ama Korece anlayana twitter var cınısı :D
      Genel hesap: https://twitter.com/B2M_SPICA
      BoA: https://twitter.com/boa870114
      Jiwon: https://twitter.com/ppjwy
      Juhyun: https://twitter.com/p_joo
      Narae: https://twitter.com/shsl7
      Bohyung: https://twitter.com/bohyungkim89

      Sil
    6. teşekkür ederim artık korece morece idare etcez :D

      Sil
  2. Bu arada bi dahaki yazıda Super Junior yapar mısınız? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Super Junior da yazılacaklar listemizde ama ondan önce ben Girl's Day'i yayınlayacağım, Ezgi de MYNAME'i yayınlayacak. ^^ Sonrasında da muhtemelen Exo'yu yazarız. Tabi Exo'yu hemen yazamama ihtimalimiz de var. Çünkü ben bir iki ay buralarda olamayacağım maalesef.

      Sil
    2. EXOyu öne alam ihtimali nedir acaba? :) neden ki? tatilde gezcek misin?

      Sil
    3. Maalesef şu anda mümkün değil. Çünkü ben Girl's Day'i bitirmek üzereyim (hatta muhtemelen bugün yayınlayacağım.) ve Ezgi' de MYNAME'e başladı bile. Sınavlar falan biraz zorluyor bizi ama Exo'yu da yazmaya çalışacağız. :) Yok, pek de tatil sayılmaz. Zorla annemin köyüne götürülüyorum. Ve orada telefon bile çekmiyor, gerisini sen düşün.

      Sil
    4. Peki o zaman yeni yazıları dört gözle bekliyorum :) EXO yetişirse çok mutlu olurum :) ^^ Bilirim onu benim annemin köyündede çekmez bi doğru düzgün camın önünde çekiyo gidersem sabahtan akşama kadar orada otururum artık :D Sende artık ders çalışır kitap okursun.Tabi ben olsam full kitap okurum da seni bilmem :D

      Sil
    5. Ay ayyyy bizim orada teeeeee tepenin başında çekiyor biliyon mu Özü? Annemler tüm gün evde olmuyorlar. Konuşacak arkadaşım da yok. Yalnızlıktan imanım gevriyor yeminlen. :( Valla seneye YGS-LYS var boru gibi. Oturup ders çalışmam lazım. Normalde ben de sürekli kitap okuyorum da bu sene de böyle artık. :/

      Sil
    6. Yazık sana dileğğğk :( Köyde hiç arkadaşın yok mu? Artık test kitapları arkadaşın olur. :D Sınav senesi kitap okunmaz hiç ya :/ Dersler nasıl bari takdir teşekkür alıyo musun?

      Sil
    7. Arkadaşım var da o da yok gibi bir şey yani. :( Takdir alıyorum. ^^

      Sil
    8. O nasıl noluyo? :D 'VAY BE GOÇÇUMA HELAL OLSUN!' falan şaka bi yana tebrik ederim derslerin ii o zaman bn inş teşekkür alcam :(

      Sil

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS